סטארטאפ

סטארטאפ

אחת המערכות האקולוגיות הסטארט-אפיות הידועות ביותר היא עמק הסיליקון, קליפורניה, שם נוצרה סביבת הפעלה מעוררת השראה. אנו מסתכלים על חמישה מוקדי התחלה עולמיים מתעוררים ושואלים מה הופך אותם למושכים כל כך עבור חברות סטארט-אפ. עמק הסיליקון הוא יעד פופולרי עבור חברות סטארט-אפ, אך הוא נחשב נרחב גם לזירה ה"מתוחכמת "ביותר. היא ידועה ברמת החדשנות הגבוהה שלה, בתשתית ההיי-טק ובאיכות החיים הגבוהה שלה, כמו גם בסמיכותה לערים הגדולות.

כלכלת דרום קוריאה מונעת בעיקר על ידי תאגידים גדולים כמו סמסונג ו- LG

המכונים chaebol, הידועים בהצלחתם הכלכלית המתמשכת. טכנולוגיות חדשות והטכנולוגיות החדשות הנלוות אליהן מביאות לעיתים תשואות עצומות ליוצרים ולמשקיעים. דוגמה עדכנית היא גוגל, שיוצריה הפכו למיליארדרים באמצעות אופציות למניות. יתר על כן, כמעט בכל עיר בעולם, ישנם ארגונים כמו Startup Weekend, שמציג בפני מאות יזמים מתחילים שיטות רזה בו זמנית. דוגמה נוספת היא Lean LaunchPad Initiative, יוזמה שהושקה לאיחוד מערכת אקולוגית של בעלי אינטרסים, כולל מייסדי סטארט-אפ, משקיעים, חממות ומאיצים. יזמים רבים שעוזבים את החברה בהצלחה הופכים לחלק מהזרם הגדול של ההון האנושי לישראל שיוצר סטארט-אפים חדשים, והמעגל הענקי הזה שומר על כלכלת ישראל בר קיימא ודינמית. דוגמה לקבוצה המבוססת על הכשרה בהפעלה מבוססת ניסיון היא Startup Camp Israel, יוזמה המיישמת את עקרונות ההפעלה הרזה על פרויקטים של סטארט-אפ מבוסס טכנולוגיה בישראל.

סמית גם מתכנן להשתמש בהזדמנות

כדי להאיץ את צמיחת החברה ברשת המותגים. לאחר חצי שנה ב- LVMH, לחברות יש גישה לרשת של יותר מ -1,000 עובדים והשקעה שנתית של 10 מיליון דולר. 110 מיליון דולר נוספים הוקצו לתמיכה ב- Startup SG, תוכנית הזנק המספקת הון זרע ליזמים מתחילים.

בהשוואה למנהלים בחברות מבוססות

מייסדי הסטארט-אפים הם בעלי גישה נינוחה ומשונה יותר בכל הנוגע לבגדיהם. לדוגמא, מייסד סטארט-אפ עשוי ללבוש קפוצ'ון, נעלי ספורט ובגדים מזדמנים אחרים לפגישה עסקית בשנת 2010. המייסד הטמיע אפשרויות להגמיש את הסטארט-אפ כך שיוכל להשתנות בקלות בעתיד.

חברות גדולות ומבוססות מנסות לעודד לעיתים קרובות חדשנות על ידי יצירת יחידות עסקיות חדשות הנבדלות משאר החברה

סטארט-אפ הוא סטארט-אפ פנימי המהווה סוג של פעילות יזמית וחברה המתמקדת במוצר או בשירות יחיד שהמייסד רוצה להביא לשוק. חברות סטארט-אפ מוקמות על ידי יזם אחד או יותר שרוצים לפתח מוצר שלדעתם מבוקש.

הם בדרך כלל מתחילים מתוך אמונה שיש להם בעיה ודרך לפתור אותה

מייסדי סטארט-אפ מתחילים ליצור תוכנית עסקית לפיתוח ואימות המודל העסקי שלהם. בשלב זה, רוב המשקיעים מצפים לחזון ברור מה הם מתכוונים לעשות ואיך הם מתכוונים להרוויח כסף.

עליהם לגייס כסף

לתכנן לטווח הארוך, לבנות מודל עסקי, לשכור אנשי מפתח ולהבין כיצד הם יתנהגו בטווח הקצר והארוך. תוכניות עסקיות מכילות את המילה "עסק", אך למעשה מדובר במשימות מחקר שנכתבות עוד לפני שהיזם מתחיל לבנות מוצר. מקימי סטארט-אפ רזה לא מתחילים בתוכניות עסקיות, אלא בחיפוש אחר מודלים עסקיים. חשבתי שזה ספר שקראתי לפני שכתבתי אותו, אז אני חושב שזה מקום טוב בשבילי לקרוא אותו.

גישת הסטארט-אפ הרזה תעזור לך להפוך את העסק שלך למה שאתה יודע, לחדש במהירות ולהיפגש עם מיטב היזמים בעולם.

אם הרעיון להקים סטארט-אפ מפחיד אותך

יש הרבה אנשים שיהיו טובים בזה אבל מאוימים מכדי לנסות. יכול להיות שאתה מתחיל מתוך צורך, וזה כנראה יהיה דבר טוב. האקרים עושים זאת משום שהם לא מתכננים להקים סטארט-אפים, ומכיוון שזו הדרך האמיתית היחידה ללמוד כיצד לתכנת.

הצלחה אינה מבוססת על שום שיטה שמבטיחה שכל יזם מתחיל יהיה זוכה

אך גם עשיר הוא אפשרי. הדרך להתעשר בסטארט-אפ היא למקסם את סיכויי ההצלחה של החברה שלך, ולא למקסם את כמות המניות שאתה מחזיק. סטארט-אפ מצליח בדרך כלל הופך את מייסדו לעשיר, וזה אומר הרבה עבודה קשה, מזל טוב ומזל טוב. אם סטארט-אפ B חושב שההצלחה היא 50,000 $ בהכנסות לחודש, זה חייב להיות 500 $ ברישומים חדשים לחודש.

סטארט-אפים צומחים כל כך מהר בימינו שקשה להם לתקן מסלול לאחר שזיהו פספוס, גם אחרי שנים של עבודה קשה.

על פי נוסחה בת עשרות שנים

אתה מרכיב צוות, כותב תוכנית עסקית, מציג אותה למשקיעים, מציג מוצר, מתחיל למכור כמה שיותר קשה, ובאותה נקודה אתה פשוט צריך לבצע. בשלב זה, מייסדים רבים אפילו לא חושבים על זה עד שיהיה מאוחר מדי. המפתח לכל התהליך הוא הרעיון המקורי, אך צמיחה אמיתית קשורה לביצוע, מה שאומר שלא תדעו אם ההתחלה שלכם היא הצלחה מוחלטת או פלופ טוטאלי עד שהכל נאמר ונעשה. עם סטארט-אפ, כמעט בטוח שהתוכנית המקורית שלך שגויה בדרך כלשהי, ולכן העדיפות הראשונה שלך צריכה להיות להבין היכן.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן